+0254233560, 0254214165; Fax: 0254214165 Luni - Joi 08:00 - 16:30, Vineri 08:00 - 14:00 Calea Zarandului 106, Deva, județ Hunedoara
E-mail: hd@ancpi.ro
+0254233560, 0254214165; Fax: 0254214165 Luni - Joi 08:00 - 16:30, Vineri 08:00 - 14:00 Calea Zarandului 106, Deva, județ Hunedoara
E-mail: hd@ancpi.ro

Tarife

Tarife

 

Ordinul nr.16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de ANCPI și instituțiile sale subordonate

 

 

Grupă servicii

Cod

Serviciu

Tarif (lei)

UM

Referinţe

 

Capitolul 1. Avize, recepţii şi furnizare de date

 

Avize şi recepţii tehnice

1.1.1.

Aviz începere lucrări

100

lucrare

 

 

1.1.2.

Recepţia tehnică pentru lucrări de măsurători terestre

250

lucrare

 

 

1.1.3.

Recepţia tehnică pentru lucrări de geodezie, fotogrammetrie, cartografie şi a documentelor cartografice de uz public

375

lucrare

Nota1)

 

1.1.4.

Avizare expertize tehnice judiciare în specialitatea topografie, cadastru și geodezie

0

lucrare-

 

 

Furnizare date de cadastru, geodezie şi cartografie

1.2.1.

Hărţi şi planuri (raster)

40

foaie de hartă/plan

Nota2)

 

1.2.2.

Ortofotoplan 1 px ≤ 20 cm

1.000

km2

Nota3)

 

1.2.3.

Ortofotoplan 20 cm < 1 px < 50 cm

500

km2

 

 

1.2.4.

Ortofotoplan 1 px ≥ 50 cm

20

km2

 

 

1.2.5.

Coordonate altimetrice, planimetrice şi 3D

15

punct

Nota4)

 

1.2.6.

Înregistrări GNSS de la o staţie permanentă

15

oră

Nota5)

 

1.2.7.

Produse de specialitate din domeniul cartografiei analogice și digitale

Conform devizului estimativ

lucrare

Nota 11)

 

Capitolul 2. Servicii de cadastru şi publicitate imobiliară

 

Prima înregistrare

2.1.1.

Recepţie cadastrală şi înfiinţare carte funciară

120

imobil/u.i.

Nota6)

 

2.1.2.

Recepţie cu alocare număr cadastral

60

imobil/u.i.

 

 

2.1.3.

Înfiinţare carte funciară

60

imobil/u.i.

Nota6)

 

2.1.4

Recepţie cadastrală şi înfiinţare carte funciară pentru imobile situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938

120

imobil/u.i.

Nota6)+Nota24)

 

Dezlipire/Alipire

2.2.1.

Recepţie dezlipire/alipire

60

imobil/u.i.

Nota7)

 

2.2.2.

Înscriere dezlipire/alipire

60

imobil/u.i.

Nota7)

 

Intabulare

2.3.1.

Intabulare drepturi reale în favoarea persoanelor juridice

0,50%

valoare din act

Nota8)

 

2.3.2.

Intabulare drepturi reale în favoarea persoanelor fizice

0,15%

valoare din act

Nota8)

 

2.3.3.

Înscriere ipotecă/privilegiu

100/imobil + 0,1% din valoarea creanţei garantate

operaţiune

Nota9)

 

Notare/Radiere

2.4.1.

Notare  în cartea funciară

75

operaţiune

 

 

2.4.2.

Radiere în cartea funciară

75

operațiune

Nota10)

 

Rectificare

2.5.1.

Îndreptare eroare materială (include repoziţionarea imobilului)

0

operaţiune

 

 

2.5.2.

Reconstituire carte funciară

0

operaţiune

 

 

2.5.3.

Corectare cadastru

0

imobil/u.i

 

 

Actualizare

2.6.1.

Înscriere construcţie

60/construcţie + 0,05% din valoarea de impozitare

construcție

 Nota10)

 

2.6.2.

Extindere/Radiere construcţii

120

construcţie

 

 

2.6.3.

Actualizare informaţii tehnice

75

imobil

Nota11)

 

2.6.4.

Anulare operaţiuni cadastrale

60

operaţiune

 

 

Informare

2.7.1.

Consultare documente din arhivă

10

15 min.

 

 

2.7.2.

Extras de carte funciară pentru informare

20

imobil

Nota 12) + Nota 21)

 

25

imobil

Nota 13) + Nota 21)

 

2.7.3.

Extras de carte funciară pentru autentificare

40

imobil

Nota 20) + Nota 21)

 

2.7.4.

Certificat de sarcini

100

certificat/BCPI

 

 

2.7.5.

Copii certificate ale documentelor din arhivă

25

dosar

Nota14)

 

2.7.6.

Certificat privind identificarea numărului topografic, cadastral şi de carte funciară după numele/denumirea proprietarului

10

proprietar/BCPI

 

 

2.7.7.

Extras din planul cadastral

15

imobil

Nota20) + Nota22)

 

2.7.8.

Certificat privind înscrierea imobilului în evidenţele de cadastru şi carte funciară, după datele de identificare ale acestuia (judeţ, localitate, stradă, număr)

100

certificat

Nota15)

 

2.7.9.

Referat consultare registru proprietari la nivel naţional

10

referat/proprietar

Nota16)

 

 

2.7.10.

Copie de carte funciară

25

Carte funciara

 

 

Înregistrarea în planul cadastral a imobilelor situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului- lege nr. 115/1938

2.8.1.

Înregistrarea în planul cadastral

0

imobil/u.i.

Nota25)

 

2.8.2.

Înregistrarea în planul cadastral şi efectuarea altor operaţiuni

75

imobil

Nota26)

 

2.8.3.

Înregistrarea în planul cadastral şi înscriere construcţie

60/construcţie + 0,05% din valoarea de impozitare

construcție

Nota27)

 

2.8.4.

Înregistrarea în planul cadastral şi extindere/radiere construcţie

120

construcţie

Nota28)

 

Alte înscrieri

2.9.1.

Înscriere dispozitiv hotărâre judecătorească(**)

(***)

Operațiune/imobil

Nota35      )

 

Capitolul 3. Servicii furnizate în baza unui abonament

 

Teme spaţiale

3.1.1.

Servicii vizualizare/descărcare

500/1.000

lună/temă

 

 

Poziţionare GPS

3.1.2.

Servicii poziţionare GNSS, în timp real

100/1.000

luna/12 luni/utilizator/aparat

 

 

Conţinutul cărţii funciare

3.1.3.

Copie de carte funciară online

900

pachet 50 de cărţi funciare

 

 

3.1.4.

1.800

pachet 100 de cărţi funciare

 

 

3.1.5.

Extras de carte funciară pentru informare online

900

pachet 50 de extrase de informare

 

 

3.1.6.

1.800

pachet 100 de extrase de informare

 

 

3.1.7.

Interogare API, Pachet 1(*)

1.000

lună/scop

Nota29)+nota34)

 

3.1.8.

Interogare API, Pachet 2(*)

4.000

Nota30)+nota34)

 

3.1.9.

Interogare API, Pachet 3(*)

5.000

Nota31)+nota34)

 

3.1.10.

Interogare API, Pachet 4(*)

6.000

Nota32)+nota34)

 

3.1.11.

Interogare API, Pachet 5(*)

10.000

Nota33)+nota34)

 

 

3.1.12.

 

Interogare API – Unități administrative teritoriale

1.000

lună

 

 

 

3.1.13.

 

Interogare API – Adrese administrative

5.000

 

 

 

3.1.14.

 

Interogare API – Parcele cadastrale

5.000

 

 

 

3.1.15.

Interogare API – Clădiri

5.000

 

 

Capitolul 4. Autorizarea persoanelor care efectuează lucrări de cadastru

 

Autorizare

4.1.1.

Autorizarea persoanelor fizice

400

persoană

Nota18)

 

4.1.2.

Autorizarea persoanelor juridice

2.000

persoană

Nota23)

 

4.1.3.

Modificare/Eliberare duplicat al certificatului de autorizare

100

certificat

Nota19)

 

   (*) Servicii de interogare dinamică pe baza unor componente API (application programming interface). Se furnizează conform seturilor de date precizate la notele de subsol 29)-33) şi în limitele unei licenţe de utilizare elaborate conform definiţiei cuprinse în metodologia de publicare a datelor deschise disponibilă la: http://ogp.gov.ro/nou/wp-content/uploads/2018/07/Metodologie-date-deschise_iulie2018.pdf. 

   (**) Codul de serviciu este aplicabil doar în cazul hotărârilor judecătoreşti care omologhează un raport de expertiză avizat prin codul de serviciu 1.1.4. 

   (***) Tariful se calculează raportat la fiecare operaţiune rezultată din dispozitivul hotărârii judecătoreşti. 

   1) Serviciul este prestat de Centrul Naţional de Cartografie, conform art. 244 alin. (3) din Regulamentul de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară nr. 600/2023, cu modificările şi completările ulterioare. 

   11) Aceste produse vor fi executate la cerere şi doar pentru instituţiile publice, în limita resurselor materiale şi umane disponibile. Produsele de specialitate, inclusiv cele de tipărire, solicitate atât în regim normal, cât şi în regim de urgenţă de către Agenţia Naţională şi instituţiile sale subordonate, sunt scutite de la plata tarifelor. 

   2) Tarif unic indiferent de format (A4-A0). 

    Se aplică şi copiilor certificate după hărţi şi planuri. 

   3) Fracţiunile de km2 se majorează la km2

   4) Nu se tarifează în cazul persoanelor fizice autorizate în vederea executării lucrărilor de specialitate. 

   5) Se solicită cu 24 de ore în prealabil. 

   6) Se aplică indiferent de numărul de acte anexate cererii şi de data emiterii acestora. 

   7) Se calculează pentru fiecare imobil/u.i. rezultat. 

   8) Tariful se calculează prin raportare la valoarea din act, dar nu mai puţin de 60 lei pentru fiecare imobil; dacă valoarea din act nu este disponibilă sau este mai mică decât valoarea de circulaţie a bunurilor imobile stabilită prin studiul de piaţă realizat de camerele notarilor publici sau printr-un raport de evaluare întocmit de un expert ANEVAR (Asociaţia Naţională a Evaluatorilor Autorizaţi din România) ulterior elaborării studiului de piaţă, procentul se aplică la valoarea din studiu/raport. Dacă valoarea nu poate fi determinată, tariful minim este de 60 lei pentru fiecare imobil. În cazul în care nu există elemente de identificare în act sau în alte acte anexate cererii, din care să reiasă încadrarea în subzona de calcul conform studiului de piaţă, tariful se calculează la valoarea maximală a zonei în care se încadrează imobilul. 

    Tariful se calculează în mod similar şi pentru înscrierea provizorie a drepturilor reale. Pentru justificarea înscrierii provizorii se va percepe un tarif fix de 60 lei. 

    Tariful se calculează în mod similar în cazul intabulării dreptului de proprietate ca urmare a reorganizării persoanei juridice, precum şi în cazul intabulării dreptului de proprietate în baza convenţiei de reziliere/hotărârii judecătoreşti prin care se dispune rezilierea actului. 

    În cazul actului de partaj, tariful se calculează prin raportare la valoarea cotei din dreptul de proprietate ce revine fiecărui copartajant peste cota deţinută din bunul imobil respectiv, dar nu mai puţin de 60 lei/imobil. 

    La intabularea sau înscrierea provizorie a dezmembrămintelor dreptului de proprietate tariful se determină la valoarea declarată de părţi, dar nu mai puţin de 20% din valoarea de circulaţie a bunurilor imobile stabilită prin studiul de piaţă realizat de camerele notarilor publici sau printr-un raport de evaluare întocmit de un expert ANEVAR ulterior elaborării studiului de piaţă; tariful astfel calculat nu poate depăşi cuantumul tarifului aplicat pentru intabularea transmiterii dreptului de proprietate asupra bunului imobil, conform serviciului cu codul 2.3.1 sau 2.3.2, după caz. 

    La transmiterea nudei proprietăţi, tariful se determină la valoarea declarată de părţi, dar nu mai puţin de 80% din valoarea de circulaţie a bunurilor imobile stabilită prin studiul de piaţă realizat de camerele notarilor publici sau printr-un raport de evaluare întocmit de un expert ANEVAR ulterior elaborării studiului de piaţă; tariful astfel calculat nu poate depăşi cuantumul tarifului aplicat pentru intabularea transmiterii dreptului de proprietate asupra bunului imobil, conform serviciului cu codul 2.3.1 sau 2.3.2, după caz. 

    În ambele situaţii tariful minim nu poate fi mai mic de 60 lei pentru fiecare imobil. 

    Intabularea dreptului de concesiune se tarifează cu un tarif fix de 120 lei, indiferent de calitatea deponentului cererii sau a titularului dreptului. 

    Când printr-o singură cerere se solicită furnizarea mai multor servicii diferite, tariful se datorează pentru fiecare serviciu solicitat. 

    Dacă în actul juridic întocmit pentru mai multe imobile se menţionează valoarea totală a acestora, procentul se aplică la valoarea totală din act, indiferent de numărul imobilelor. Defalcarea tarifului total rezultat se realizează astfel: se tarifează cu 60 lei fiecare cerere de înscriere aferentă unui imobil (60 x «n» imobile). La prima cerere se adaugă tariful rămas, care se calculează astfel: tarif total – (60 x «n» imobile). 

   9) Tariful include intabularea dreptului de ipotecă şi notarea interdicţiilor aferente. 

    Dacă pentru garantarea unui credit acordat printr-un singur contract de credit sunt aduse în garanţie mai multe imobile, procentul de 0,1% din valoarea creanţei se achită o singură dată, pentru primul imobil pentru care se solicită înscrierea dreptului de ipotecă, iar pentru intabularea dreptului de ipotecă asupra celorlalte imobile se achită numai tariful fix de 100 lei/imobil. 

    Nu se percepe tarif pentru înscrierea dreptului de ipotecă legală. 

    Pentru efectuarea operaţiunii de intabulare a dreptului de ipotecă în baza contractului de cesiune de creanţă sau în baza actului de reorganizare a persoanei juridice se percepe numai tariful fix de 100 lei/imobil. 

   10) Se achită tarif pentru fiecare operaţiune de radiere indiferent dacă înscrierile pentru care se solicită radierea au fost dispuse prin aceeaşi încheiere de carte funciară. 

    Tariful perceput pentru radierea dreptului de ipotecă include şi radierea interdicţiilor. 

    Tariful se percepe şi pentru radierea dreptului de ipotecă legală. 

    Pentru radierea aceleiaşi sarcini transcrise ca urmare a alipirii mai multor imobile grevate de aceasta se achită un singur tarif de radiere, indiferent dacă sarcina respectivă a fost transcrisă de mai multe ori în noua carte funciară rezultată în urma operaţiunii de alipire. Aceeaşi regulă se aplică şi în cazul operaţiunilor succesive de alipire urmate de dezlipire. 

   101) Serviciul include şi efectuarea tuturor operaţiunilor aferente construcţiei, privitoare la actualizarea atributelor textuale ale imobilului (categorie de folosinţă, destinaţie teren/construcţie/UI, suprafaţă, adresă administrativă etc.) sub condiţia ca efectuarea acestor operaţiuni să se facă concomitent cu înscrierea construcţiei, indiferent dacă acestea au fost solicitate expres prin cerere sau se efectuează din oficiu. 

   11) Se tarifează pentru orice modificare a geometriei unui/unei imobil/construcţii sau a altor informaţii tehnice. 

    Tariful este unic indiferent de numărul operaţiunilor de actualizare a atributelor grafice şi textuale ale imobilelor/construcţiilor, solicitate printr-o singură cerere. 

    Serviciul este gratuit, la solicitarea reprezentantului autorităţii publice locale, în cazul atribuirilor/modificărilor de adresă administrativă efectuate din iniţiativa autorităţilor publice locale. 

    Serviciul este gratuit la actualizarea informaţiilor tehnice ale imobilelor din planul parcelar, la recepţia acestuia. 

   12) Aplicabil pentru cererile înregistrate on-line. 

   13) Aplicabil pentru cererile înregistrate la registratura biroului de cadastru şi publicitate imobiliară/biroului de relaţii cu publicul (BCPI/BRP). 

   14) Dosarul include toate documentele aferente unei cereri de recepţie şi/sau înscriere în cartea funciară. 

    Tariful se aplică şi în cazul altor documente existente în arhivă. 

    Serviciul se poate furniza şi online, prin intermediul aplicaţiei integrate de cadastru şi carte funciară sau prin orice alte modalităţi şi mijloace care permit comunicarea înscrisurilor electronice. 

   15) Se furnizează doar în condiţiile în care imobilul nu este înscris în evidenţele de cadastru şi carte funciară. 

   16) Se furnizează de Agenţia Naţională ca urmare a consultării Registrului proprietarilor după numele/denumirea proprietarului, în format electronic. 

   17) «abrogat» 

   18) Include recunoaşterea autorizării şi emiterea certificatului de autorizare aferent pentru persoane fizice străine. 

   19) Include schimbarea certificatului de autorizare pentru persoane fizice/juridice şi eliberarea duplicatului. 

   20) Aplicabil indiferent de modalitatea de înregistrare a cererilor. 

   21) Extrasul se furnizează de îndată, fără plata unui tarif de urgenţă, cu excepţia situaţiilor în care cartea funciară pentru care se solicită extrasul nu este disponibilă în format electronic la momentul înregistrării cererii, caz în care sunt aplicabile termenele şi tarifele de urgenţă aflate în vigoare. 

   22) Extrasul de plan cadastral se furnizează de îndată, fără plata unui tarif de urgenţă, cu excepţia situaţiilor în care imobilul pentru care se solicită extrasul nu are geometrie în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară la momentul înregistrării cererii. 

   23) Se aplică şi pentru recunoaşterea autorizării persoanelor juridice străine. 

   24) Atribuirea de număr cadastral şi deschiderea unei noi cărţi funciare în cazurile expres prevăzute de art. 40 alin. (3) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru imobile situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938. 

   25) Atribuirea de număr cadastral pentru imobilele situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938, solicitată de titularul tabular, în cazul în care nu se solicită şi alte operaţiuni tehnice. 

   26) Tariful este unic pentru atribuirea de număr cadastral în cazul imobilului identificat cu număr topografic înscris într-o carte funciară deschisă anterior intrării în vigoare a Legii nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi căruia îi sunt aplicabile dispoziţiile art. 40 alin. (21) din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă aceasta se realizează concomitent cu efectuarea altor operaţiuni (de exemplu, actualizare categorie de folosinţă sau destinaţie, modificare suprafaţă, schimbare adresă poştală, notare posesie în cazul în care suprafaţa din măsurători a imobilului este mai mare decât procentul stabilit de lege pentru majorarea suprafeţei pe cale administrativă etc.) solicitate printr-o singură cerere. 

    Serviciul include si efectuarea tuturor operaţiunilor aferente construcţiei, privitoare la actualizarea atributelor textuale ale imobilului (categorie de folosinţă, destinaţie teren/construcţie/UI, suprafaţă, adresă administrativă etc.), sub condiţia ca efectuarea acestor operaţiuni să se facă concomitent cu înscrierea construcţiei, indiferent dacă acestea au fost solicitate expres prin cerere sau se efectuează din oficiu. 

    Serviciul este gratuit, la solicitarea reprezentantului autorităţii publice locale, în cazul atribuirilor/modificărilor de adresă administrativă efectuate din iniţiativa autorităţilor publice locale. 

   27) Atribuirea de număr cadastral pentru imobilele situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938 concomitent cu înscrierea unei construcţii edificate pe un teren identificat cu număr topografic. 

    Serviciul include efectuarea tuturor operaţiunilor aferente construcţiei, privitoare la actualizarea atributelor textuale ale imobilului (categorie de folosinţă, destinaţie teren/construcţie/UI, suprafaţă, adresă administrativă etc.), sub condiţia ca efectuarea acestor operaţiuni să se facă concomitent cu înscrierea construcţiei, indiferent dacă acestea au fost solicitate expres prin cerere sau se efectuează din oficiu. 

   28) Atribuirea de număr cadastral pentru imobilele situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-lege nr. 115/1938, concomitent cu extinderea/radierea unei construcţii edificate pe un teren identificat cu număr topografic. 

   29) Seturi de date incluse: 

    nomenclatoare; 

    cereri. 

   30) Seturi de date incluse: 

    nomenclatoare; 

    cereri; 

    detalii tehnice, adresă, coordonate, parcele – cu privire la teren. 

   31) Seturi de date incluse: 

    nomenclatoare; 

    cereri; 

    detalii tehnice, adresă, coordonate, parcele – cu privire la teren; 

    detalii tehnice, adresă, coordonate – cu privire la construcţii. 

   32) Seturi de date incluse: 

    nomenclatoare; 

    cereri; 

    detalii tehnice, adresă, coordonate, parcele – cu privire la teren; 

    detalii tehnice, adresă, coordonate – cu privire la construcţii; 

    înscrieri; 

    persoane. 

   33) Seturi de date incluse: 

    nomenclatoare; 

    cereri; 

    tranzacţii imobiliare. 

   34) Prin scop se înţelege o categorie de activităţi specifice, circumscrise unui domeniu de activitate, prevăzut de lege (exemplu: activităţi de urbanism, impozite şi taxe, autorizare, creditare, protecţia mediului, urgenţe, investiţii publice etc.). Tariful pentru serviciile API nu se va percepe în cazul în care va fi menţionată ca scop emiterea de autorizaţii sau certificate de urbanism pentru imobilele aflate în patrimoniul statului şi al unităţilor administrativ-teritoriale sau, de exemplu, pentru activitatea primăriei de identificare a proprietarilor terenurilor care depozitează ilegal deşeuri.  

   35) Tariful se calculează prin raportare la fiecare operaţiune rezultată din dispozitivul hotărârii judecătoreşti, astfel încât tariful va fi suma tuturor codurilor de servicii rezultate din încadrarea ca operaţiuni a măsurilor dispuse de instanţă (de exemplu, dacă prin hotărârea judecătorească s-au dispus modificarea suprafeţei imobilului şi intabularea dreptului de proprietate persoană fizică, tariful se calculează prin însumarea tarifelor prevăzute pentru codurile de serviciu 2.6.3 şi 2.3.2). 

ANUNȚURI

Ședință cu persoanele fizice autorizate
November 20, 2024
Rezultate examen autorizare
September 25, 2024
Anunț – rezultat analiză dosare autorizare
September 19, 2024

IMPORTANT

ePay

Solicitați extrasul de carte funciară pentru informare prin intermediul platformei de plată on-line

  • Extrasul de carte funciara pentru informare online (20 LEI)
  • Extrasul de plan cadastral pe ortofotoplan  online (15 LEI))
  • SE OBȚIN DOAR DE PE PLATFORMA ePay.ancpi.ro
    sau site-ul:
    www.ancpi.ro
    Notă: Cumpărarea serviciilor de pe alte site-uri pot genera costuri suplimentare

Verificare autenticitate documente procedura tehnică de verificare a extraselor de carte funciară pentru informare furnizate on-line

Visits 0

DATE DE IDENTIFICARE

  • COD IBAN: RO06TREZ366501503X012464
  • COD FISCAL: 9836760
  • OCPI Hunedoara, Calea Zarandului nr.106, Deva, jud. Hunedoara

Tarife
 

Termene

 

Formulare tipizate